Otsikko
Ovatko pienkerrostaloja kaikki kaksikerroksiset kerrostalot?

Kysytty

Ovatko pienkerrostaloja kaikki kaksikerroksiset kerrostalot?

Vastaus

Vastattu

TEPA-termipankki (erikoisalojen sanastojen ja sanakirjojen kokoelma) sisälsi kaksi määritelmää pienkerrostalolle:

1. kaksikerroksinen kerrostalo

2. kerrostalo, jossa ylimmän huoneiston sisäänkäynti on korkeintaan toisessa kokonaan maan päällä olevassa kerroksessa.

Kerrostalo taas on tavanomaisia tila- ja varusteratkaisuja sisältävä, vähintään kaksikerroksinen asuinrakennus, jossa eri asuinhuoneistoihin kuuluvia tiloja on päällekkäin.

Joten tämän mukaan kaksikerroksinen kerrostalo on pienkerrostalo.