Jostain kirjasta löysin vuosi sitten luettelon Helsingin rintamamiesKERROStaloista. Nyt en löydä sitä tietoa enää, en netistä enkä hakuteoksista. Luettelossa…

Kysytty

Hei, jostain kirjasta löysin vuosi sitten luettelon Helsingin rintamamiesKERROStaloista. Nyt en löydä sitä tietoa enää, en netistä enkä hakuteoksista. Luettelossa oli kaikki Helsingin rm-kerrostalot. Herttoniemen rm-talot kiinnostaisivat, mutta hakuaisin laajempaa tietoa kuin Herttoniemiseuran sivulla on.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olavi Haimin kirjassa Rintamamiehet rakentajina Helsingissä (2010) on luku nimeltä Kerrostalojen rakentaminen Helsingissä (s. 156-158). Siinä on lueteltu vuosina 1950-1958 rakennetut rintamamieskerrostalot: rakentamisvuodet, osoitteet ja asuntojen lukumäärät. Kirjan sivuilla 153-199 käsitellään aihetta muutenkin.

Kirja on lainattavissa useista Helsingin kaupunginkirjaston kirjastoista:

http://www.helmet.fi/fi-FI