Otetaanko kirjastoihin lahjoituksena käytettyjä kirjoja?

Kysytty

Otetaanko kirjastoihin lahjoituksena käytettyjä kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot ottavat kyllä vastaan kirjalahjoituksia. Kannattaa kysyä aluksi omasta kirjastosta, olisiko heidän kokoelmissaan tarvetta lahjoitettaville kirjoille.

Kunkin kirjaston henkilökunta arvioi lahjoitukset ja päättää otetaanko lahjoitukset kokoelmiin vai ei. Lahjakirjoihin sovelletaan kirjaston yleisiä kirjavalintaperiaatteita ja lahjoitukset valikoidaan sen mukaan, millaista materiaalia kokoelmista puuttuu. Kirjasto pidättää oikeuden olla liittämättä lahjoituksia kokoelmiinsa.

Maskun pääkirjasto puh. 044 738 8255

Sähköposti kirjasto@masku.fi