Otatteko vastaan hyvä kuntoisia kirjoja/pokkareita? (Olen divariin niitä viemässä, mutta mielelläni lahjoittasin ne. Jotta mahdollisimman moni ihminen saisi…

Kysytty

Otatteko vastaan hyvä kuntoisia kirjoja/pokkareita? (Olen divariin niitä viemässä, mutta mielelläni lahjoittasin ne. Jotta mahdollisimman moni ihminen saisi lukea ilmaiseksi niitä.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastot ottavat vastaan hyväkuntoisia kirjalahjoituksia, jos niillä on kirjastolle käyttöä. Käyttöä on, jos ko. kirjat ovat suhteellisen uusia (yleensä alle 10 v.) eikä niitä ole ennestään lahjoittevalla kirjastolla. Vantaalla voidaan ottaa vastaan kirjalahjoituksia sillä edellytyksellä, että jos kirjasto kirjat tarkistettuaan ei halua ottaa niitä omiin kokoelmiinsa, ne voidaan myydä tai panna esim. kirjakierrätyspisteeseen kiertämään.