Ostavatko kirjastot elokuvia (DVD) keskitetysti joltain toimittajalta, kuten BTJ vai ostetaanko myös suoraan elokuva tuottajalta tai tekijältä …

Kysytty

Hei!
Ostavatko kirjastot elokuvia (DVD) keskitetysti joltain toimittajalta, kuten BTJ vai ostetaanko myös suoraan elokuva tuottajalta tai tekijältä (oikeudenhaltijalta)? Kumpi lähestymistapa olisi parempi. Tarjota itse vai välittäjän kautta? Onko saatavissa listaa kaikkien kirjastojen yhteystiedoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot ostavat elokuvansa kilpailutetuilta sopimustoimittajilta, joilta saadaan myös kirjastojen tarvitsemat lainaus- ja mahdolliset esitysoikeudet.

Yksittäisiä elokuvia voidaan ostaa myös muuten, jos sopimustoimittaja ei tiettyä elokuvaa tarjoa. Kannattaa tarjota elokuvaa kunnankirjaston tai kirjastokimpan hankinosastolle.

Kirjastojen yhteystiedot löytyvät kirjastot.fi-sivustolta:

http://hakemisto.kirjastot.fi/