Osaako joku sanoa mikä kirja on kyseessä ja voisikohan jostain vielä löytää? Kyse fundamentalis-kristillisestä 70-luvun lastenkirjasta, jossa pikkutyttö jää…

Kysytty

Osaako joku sanoa mikä kirja on kyseessä ja voisikohan jostain vielä löytää? Kyse fundamentalis-kristillisestä 70-luvun lastenkirjasta, jossa pikkutyttö jää unessaan jalastaan kiinni varastamastaan hopealusikasta. Oppi täten että varastaminen on syntiä ja tunnusti tekonsa jne.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei tunnistanut etsimääsi kirjaa. Toivottavasti joku kysymyksen lukijoista tunnistaa sen. Tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tuon tyyppisiä kertomuksia oli ainakin vanh.lestadiolaisten lehdissä, joita pyhäkoulunopettaja luki oppilailleen. Onko Lasten Siionin kertomuksia koottu kirjaksi, en tiedä.

Kyseessä on Orvokki Vuorisen kiroittama ja Kirsti Liimataisen kuvittama Taivastiellä. Julkaisija Ristin Voitto. Ilmestynyt ensimmäisen kerran 1958.Kirja on myös värityskirja.
Muistan tämän hyvin lapsuudestani.