Otsikko
Onnistuuko ensi vuonna kirjastovirkailijaksi opiskelu, etäopiskeluna verkon kautta ja työssä oppimalla, enää missään vuonna 2019? Saisin opiskella…

Kysytty

Hei! Onnistuuko ensi vuonna kirjastovirkailijaksi opiskelu, etäopiskeluna verkon kautta ja työssä oppimalla, enää missään vuonna 2019?

Saisin opiskella työmarkkinatuen turvin, enkä halua ottaa opintolainaa. Työssäoppimispaikka minulla olisi jo tiedossa.

Kiitos vastauksesta jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin Keudassa voi opiskella työmarkkinatuella (=koulutussopimuksella). Keudasta kerrottiin, että opiskelu tapahtuu pääosin työpaikalla kirjastossa  (4 pv/vko ja yksi etäopiskelupäivä). Lähiopetusta on Keravalla noin kerran kuussa. Opiskeluaika on keskimäärin 1,5 vuotta. Lisätietoja ja hakulomake löytyvät täältä:  Tieto- ja kirjastopalvelujen ammattitutkinto.