Otsikko
Onko Viikin kirjastossa äänitteitä lainattavaksi?

Kysytty

Hei, onko Viikin kirjastossa äänitteitä lainattavaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viikin kirjaston kokoelmiin sisältyy lainattavia musiikkiäänitteitä ja äänikirjoja.

Aikuisten kokoelmassa on musiikkia noin 5600 cd:llä. Suomenkielisiä äänikirjoja on pari sataa cd:nä ja viitisenkymmentä c-kasetteina. Kokoelmaan sisältyy myös jonkin verran ruotsin-, englannin- ja venäjänkielisiä äänikirjoja. Viikin kirjastosta voi lainata myös esimerkiksi rentoutusäänitteitä sekä lintujen ääniä sisältäviä äänitteitä.

Kirjaston lasten kokoelmassa on noin 350 cd:tä musiikkia. Suomenkielisiä lasten äänikirjoja on lähes 300. Pieni osa äänikirjoista on lastenkin kokoelmassa c-kasetteina.

HelMet-verkkokirjastosta voit etsiä Viikin kirjaston äänitteet käyttäen erilaisia rajoittimia. Ohjeet hakuun löydät menemällä HelMet-haun etusivulta kohtaan ”Ohjeita”. Klikkaa auki kohdasta ”Hakuohjeita” alaotsikko ”Haku pelkillä rajoittimilla”. Voit siis korvata hakusanan pelkällä katkaisumerkillä **, johon yhdistät yhden tai useamman rajoittimen (aineisto, kieli, julkaisuvuosi, kirjasto). Näin voit hakea kaiken tietyntyyppisen aineiston.

http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k