Onko teillä yhteystietoja henkilöön, joka kirjaston työntekijänä olisi korjannut LP-levyjen kansia, ehkä itse vinyylilevyjäkin. Kirjojen kunnostukselle ja…

Kysytty

Onko teillä yhteystietoja henkilöön, joka kirjaston työntekijänä olisi korjannut LP-levyjen kansia, ehkä itse vinyylilevyjäkin. Kirjojen kunnostukselle ja kunnossapidolle mielestäni löytyy kirjaston ohjeistusta, mutta löytyykö musiikkialbumeille hieman samaan tapaan tai olisiko tätä tietoa haastattelemalla saatavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisimmin tällaista on tehty Tikkurilan kirjastossa sijaitsevassa Helmet-musiikkivarastossa tai Kirjasto 10:ssä, joissa kummassakin on LP-levyjä. Suosittelisin soittamaan siis Tikkurilan musiikkiosastolle numeroon 09 8392 3583 tai Kirjasto 10:n neuvontaan numeroon 09 3108 5703. Sieltä osataan varmaan ohjata myös eteenpäin, jollei siellä osata neuvoa tässä asiassa.

Aiheesta ei tosiaan näytä olevan Helmet-haun mukaan oikein kirjallisuutta. Osoitteessa http://www.hifiharrastajat.org/foorumi/archive/index.php/t-42509.html?s… näyttää olevan jonkin verran keskustelua LP-levyjen korjaamisesta ja siihen käytettävistä tekniikoista muttei kovin yksityiskohtaisesti.