Mulla on vanhoja savikiekko levyjä. Olen hakenut niistä tietoa googlaamalla, mutta aukkoja on jäänyt. Mistä foorumista saan vastauksia levyjen historiasta ja…

Kysytty

Mulla on vanhoja savikiekko levyjä. Olen hakenut niistä tietoa googlaamalla, mutta aukkoja on jäänyt. Mistä foorumista saan vastauksia levyjen historiasta ja niiden arvosta?

Vastaus

Vastattu

Suomessa Musiikkiarkisto on valtakunnallinen keskusarkisto, joka tallentaa suomalaiseen musiikkiin tai Suomeen liittyvää aineistoa taidemusiikkia ja kansanmusiikkia lukuun ottamatta. Heillä on laajat kokoelmat erilaisia musiikkitallenteita ja aiheeseen liittyvää syvää tietämystä. Vanhoista tallenteista voi kysyä sieltä. Elleivät he voi auttaa, he osaavat ainakin neuvoa eteenpäin.
Musiikkiarkisto: https://www.musiikkiarkisto.fi/

Levyjen arvoa voi yrittää etsiä myös kansainväliseltä  https://www.discogs.com/ -sivustolta. Sivustolta löytyy hyvinkin vanhojen ja harvinaisten tallenteiden hinta-arvioita ja muuta äänitteisiin liittyvää tietoutta.