Otsikko
Onko tarkoitus hankkia teräväpiirtoaineistoa valikoimiin? Onko mitään arviota aikataulusta? Miten suhtaudutaan kilpaileviin formaatteihin (Blu-Ray tai HD-DVD)?

Kysytty

Onko tarkoitus hankkia teräväpiirtoaineistoa valikoimiin? Onko mitään arviota aikataulusta? Miten suhtaudutaan kilpaileviin formaatteihin (Blu-Ray tai HD-DVD)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joihinkin kirjastoihin Suomessa on jo alettu hankkia blu-ray DVD-levyjä, ei kuitenkaan moneen. Esim. pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoissa ei näitä elokuvia ainakaan vielä ole. Yksi ratkaistava asia nimenomaan ovat nuo kaksi formaattia: hankitaanko molempia, tai jos hankitaan vain toista, kumpaa. Mahdollisesta hankintojen aikataulusta ei pääkaupunkiseudun kirjastoilla ole vielä tietoa. Kirjastojen yhteisellä kirjastot.fi-sivustolla on aiheesta keskusteltu syyskuussa 2007:
http://www.kirjastot.fi/keskustelut/aiheet.aspx?messageID=c6c864cd-94ac…