Kävin HELMET-verkkokirjastossa etsimässä pääkaupunkiseudun kirjastoista Luis Bunuelin elokuvia DVD-versioina ja totesin ettei niitä ole ko. muodossa…

Kysytty

Hei!

Kävin HELMET-verkkokirjastossa etsimässä pääkaupunkiseudun kirjastoista Luis Bunuelin elokuvia DVD-versioina ja totesin ettei niitä ole ko. muodossa taltioituina.
Videoina kyllä näyttää olevan, mutta kun en omaa niihin sopivaa laitetta.

Onko teillä tietoa/käsitystä siitä, onko minulla (tai muilla kiinnostuneilla) mitään toivoa saada Bunuelin elokuvia DVD-muodossa?

Kiitos etukäteen vastauksestanne!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen elokuvilla on oltava lainasuoikeudet, ennen kuin niitä voi kokoelmiin hankkia. Ne on hankittava jokaiselle elokuvalle erikseen, eikä niitä automaattisesti saa. Se on ehkä tavallisin syy siihen, että kirjastojen kokoelmista puuttuu monia merkittäviäkin elokuvia.

Lähetän viestisi eteenpäin Helsingin kaupunginkirjaston hankintaosastolle, toivottavasti Luis Bunuelin elokuvia saadaan kirjastoihin myös DVD-muodossa. Helsingin kaupunginkirjastolle voi tehdä hankintaehdotuksia myös lomakkeella, joka löytyy täältä:
http://www.lib.hel.fi/fi-FI/forms/hankintaehdotus.asp