Onko tämä osa jotain V. A Koskenniemen runoa ja jos on niin mikä se onkaan ja missä teoksessa? "Paljon toivoa, paljon työtä päivän raitoihin pljetaan,…

Kysytty

Onko tämä osa jotain V. A Koskenniemen runoa ja jos on niin mikä se onkaan ja missä teoksessa?

"Paljon toivoa, paljon työtä
päivän raitoihin pljetaan,
yksitellen ennen yötä
loimilangat solmitaan."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sitaatin säkeisiin päättyy Koskenniemen runo Raanunkutoja, joka ilmestyi alunperin kokoelmassa Tuli ja tuhka (1936). Se löytyy myös Koskenniemen Kootuista runoista.