Onko saksankielistä(tai suomenkielistä) kirjaa, jossa kerrotaan millaiseksi koulu yleensä kuvataan lastenkirjoissa?

Kysytty

Onko saksankielistä(tai suomenkielistä) kirjaa, jossa kerrotaan millaiseksi koulu yleensä kuvataan lastenkirjoissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston etusivulta pääsee nopeasti PIKI-verkkokirjastoomme, jonka avulla voi hakea tietoa millaista kirjallisuutta kokoelmissamme on.
Osoite on http://kirjasto.tampere.fi:8000/

Palvelun vasemmasta yläreunasta löytyy HAKU josta pääsee varsinaiseen hakutauluun.
Siellä kannattaa valita pudotusvalikoista kohdat ASIASANA ja kirjoittaa toiselle riville koulu ja toiselle esimerkiksi kirjallisuudentutkimus (kannattaa kokeilla myös sanaa lastenkirjallisuus jne.)
Hakua voi ja kannattaakin supistaa koskemaan vain Tampereen kaupunginkirjaston kokoelmaa ja vielä rajata
hakua ruksaamalla kohta tietokirjallisuus.
Näin haettaessa löytyy mm. teos

PALOSAARI, Liisa
Koulu faktan ja fiktion rajamailla / Liisa Palosaari
Rovaniemi : Lapin yliopisto, 2000

Jos haluat tietää, mitä kaikkea muuta kirjastossamme on lasten- ja nuortenkirjallisuudentutkimuksesta, voit hakea luokalla
86.11 eli
lasten- ja nuortenkirjallisuuden historia ja tutkimus

Yleisenä kirjastona meillä ei ole juurikaan vieraskielistä tutkimuskirjallisuutta. Sitä kannattaa
hakea Tampereen yliopiston kirjaston kokoelmista sekä
Lindasta -yhteistietokannan avulla muiden yliopistojen kokoelmista. Koska olet jo opinnäytettä tekemässä, oletan, että ne ovat jo käyneet opiskelusi aikana tutuiksi. Mikäli jotakin näistä tietokannoista löytämistäsi kirjoista ei ole Tampereella saatavissa, voit tilata niitä muualta kaukopalvelumme avulla.
http://www.tampere.fi/kirjasto/kauko.htm