Auttaisitteko etsimään sellaisia kotimaisia alkuopetusikäisille (0-3) luokkalaisille tarkoitettuja kertomakirjoja, joissa kuvataan kouluelämää ja joissa…

Kysytty

Auttaisitteko etsimään sellaisia kotimaisia alkuopetusikäisille (0-3) luokkalaisille tarkoitettuja kertomakirjoja, joissa kuvataan kouluelämää ja joissa varsinkin opettaja on mukana. Tutuimmat, Levolan, Parvelan, Kallioniemen, Matikaisen, Mäen ja Sandströmin kirjat sekä Romppaisen Leppäkerttu ja huuliharppu, ovat jo käytössä. Löytyisikö vielä sellaisia, joissa opettaja olisi kuvattu vähän syvällisemmin. Kirjojen pitäisi olla 90-luvulta tai uudempia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paljon olet jo löytänyt helppolukuisia kirjoja, jotka käsittelevät koulumaailmaa. Tässä muutama lisää:
Bagge, Tapani: Urho-kirjat
Huovi, Hannele: Atte ja Nysä-Putte
Kaskinen, Anna-Mari: Kottaraiset ja karttakeppi
Kiehelä, Silja: Sofia ja karhunkynsi
Peltoniemi, Sari: Kukka Kaalinen koulutiellä
Myös tulevassa Risto Räppääjässä (Nopola: Risto Räppääjä ja Hilpuri Tilli) on aiheena koulu. Kirja ilmestyy syksyllä 2004.
Käännettyjä kirjoja aiheesta löytyisi, samoin nuortenkirjoja.