Otsikko
Onko Minna Canthin teoksesta Anna-Liisa tehty mitään tutkimusta?

Kysytty

Onko Minna Canthin teoksesta Anna-Liisa tehty mitään tutkimusta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Linda-yliopistokirjastojen yhteisluettelosta löytyy
seuraavat tutkimukset Minna Canthin Anna-Liisa -teoksesta:
-Maukonen, Riitta : "Ahjossa kulta karaistaan, taistelussa ihmishenki" ; nainen, uskonto ja yhteiskunta Minna Canthin Hannassa ja Anna-Liisassa. 1998
-Mäkinen, Kirsti : Ajattelen kynälläni, esseitä, kirjoituksia. 1998
-Pakkala, Seija : Julkinen ja yksityinen valta : naisen asema Minna Canthin näytelmissä Anna-Liisa ja Työmiehen vaimo. 2002
-Eskola, Raija : Leo Tolstoin Pimeyden valta ja Minna Canthin Anna-Liisa draamallisina ja eettisinä teoksina. 1989
-Päähenkilönä nainen, esseitä naiskirjallisuuden tutkimuksesta. 1989
-Tolvanen, Ari : Rikosaihe Minna Canthin näytelmässä Anna-Liisa sekä kirjailijan muussa keskeisessä tuotannossa. 1983
-Pullinen-Mattila, Sari : Äidit - elämän puhtauden esikuvat, äitiyden ja seksuaalisuuden problematiikka Minna Canthin teoksissa Hanna, Salakari, Lehtori Hellmanin vaimo, Agnes ja Anna-Liisa. 1994

Kotimaisten artikkeleiden viitetietokanta Artosta löytyy 7 viitettä Anna-Liisa teoksesta.