Olen kuullut, että Christoph Hein käyttää jossakin yhteydessä käsitettä URAI. Mistä teoksesta tai artikkelista saisin tiedon tämän käsitteen sisällöstä?

Kysytty

Olen kuullut, että Christoph Hein käyttää jossakin yhteydessä käsitettä URAI. Mistä teoksesta tai artikkelista saisin tiedon tämän käsitteen sisällöstä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kirjastoista sekä muista Suomen kirjastoista ei valitettavasti löytynyt juuri lainkaan Christoph Heinin kirjallisuutta käsittelevää aineistoa, esim. tutkimuksia. Helsingin yliopiston kirjastosta http://helka.linneanet.fi/ löytyivät seuraavat 2 julkaisua:

Vancea, Georgeta:
Der narrative Diskurs in Christoph Heins "Der fremde Freund". Uppsala : Uppsala universitet, 1993.
Sijainti: Yliopiston kirjasto, Pääkirjasto (Unionink. 36, puh. 19123196)

Bonner, Witold:
Ein Bild, mir unreichbar? : zur Analyse der Metaphern in Christoph Heins Novelle "Der fremde Freund". Helsinki : Helsingin yliopisto, 1991. Pro gradu, Germaaninen filologia.
Sijainti: Hum tdk kirjasto Metsätalo opinnäyt., ei kotilainaan

Mutta kaukolainaksi on mahdollista tilata seuraava julkaisu Ruotsista. Suomesta tätä ei löytynyt. Suomesta tai Pohjoismaista tilattu kaukolaina maksaa 4 €. Tässä tilauslomake: http://www.lib.hel.fi/forms/kaukopalvelupyynto.asp

McKnight, Phillip:
Understanding Christoph Hein. Columbia, S.C. : University of South Carolina Press, 1995.

Ehkäpä tästä julkaisusta on apua Heiin käsitteiden selvittelyssä.