Kirja hukassa. Luin muutamia vuosia sitten erään kirjan, joka on jäänyt vaivaamaan minua ja haluaisin lukea sen uudestaan. En muista kirjailijan enkä teoksen…

Kysytty

Kirja hukassa. Luin muutamia vuosia sitten erään kirjan, joka on jäänyt vaivaamaan minua ja haluaisin lukea sen uudestaan. En muista kirjailijan enkä teoksen nimeä, joten olen kiitollinen, jos saisin tätä kautta vastauksia.

Kirja on mahdollisesti suomalaiskirjailijan kirjoittama - näin muistelisin, mutta varma en ole. Tapahtumat alkavat, kun eräs kirjailija alkaa pitään lapsille kirjoittajapiiriä. Tuo piirin aikana tapahtuu jotain mystistä (lapsi katoaa?), josta piiriläiset vaikenevat. Kun aikuisiksi varttuneet lapset tapaavat vuosia myöhemmin (jos oikein muistan, niin he tapaavat kirjailijan hautajaisissa), alkaa vyyhti purkautua. Muistan parhaiten kirjasta ne tunnelmat ja mielikuvat, jotaka minulle syntyivät, joten tämän enempää konkreettista tietoa en pysty antamaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Pasi Ilmari Jääskeläisen romaani Lumikko ja yhdeksän muuta (Atena, 2006).