Otsikko
Onko saatavilla jo kaiunokirjallisuutta joko mp3- tai ipod-soittimella kuunnellettavassa muodossa? Olen innokas sauvakävelijä sekä kaunokirjallisuuden…

Kysytty

Hei!

Onko saatavilla jo kaiunokirjallisuutta joko mp3- tai ipod-soittimella kuunnellettavassa muodossa? Olen innokas sauvakävelijä sekä kaunokirjallisuuden kuluttaja ja kuuntelisin mielläni äänikirjoja kävellessäni. Tällä hetkellä kuuntelen CD:itä.

Kysyy

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakaan pääkaupunkiseudun kirjastojen valikoimiin ladattavat mp3-muotoiset äänikirjat eivät toistaiseksi kuulu. Ongelmanahan niiden kirjastokäytössä on juuri ladattavuus: jos ladattavat tiedostot "lainattaisiin" kirjastosta asiakkaalle, niiden pitäisi automaattisesti myös häipyä laitteesta laina-ajan kuluttua umpeen.

Ostettavana suomenkielistä kaunokirjallisuutta kyllä löytyy jonkin verran myös mp3-muodossa esimerkiksi täältä:
http://www.adlibris.com/fi/promotion2.aspx?page=mp3_fi

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kirjastoissa on olemassa mp3 / ipod -muodossa kaunokirjallisuutta niin, että sitä ei ladata mihinkään vaan lainataan koko soitin, jolla ko. kirja on. Soittimella ei siis voi kuunnella muuta kuin tätä tiettyä kirjaa. Kuulokkeet asiakkaalla täytyy olla itsellään.