Onko ruotsin kielessä diftongeja?

Kysytty

Onko ruotsin kielessä diftongeja?

Vastaus

Vastattu

Kyllä, mutta niiden esiintyvyys rajoittuu pääasiassa murteisiin ja lainasanoihin, kuten paus ja neutral.

Voit lukea lisää ruotsin murteiden diftongeista ISOF:in sivuilta: https://www.isof.se/lar-dig-mer/kunskapsbanker/lar-dig-mer-om-svenska-dialekter/dialektdrag-i-narbild

1 ääntä

Kommentit

Tämä selittänee sitä, että euro-sanan ääntäminen on riikinruotsalaisille vaikeaa. Mielenkiintoista, intressant.