Yritän opettaa 9-vuotiaalle tytölleni ruotsia. Worddive-appia pelasi kesän ja luulen, että nyt ymmärtäisi jo jotain, jos jotain alkeisruotsia lukisin. Onko…

Kysytty

Hei

Yritän opettaa 9-vuotiaalle tytölleni ruotsia. Worddive-appia pelasi kesän ja luulen, että nyt ymmärtäisi jo jotain, jos jotain alkeisruotsia lukisin.
Onko ruotsin kielisiä lukemaanoppimis-kirjasarjoja meillä kirjastoissa? Sellaisia, mitä ruotsia äidinkielenään puhuvat lukevat lukemaanopettelussa. Greta Gris kirjoja kirjastosta jo hain, mutta Tampereella ei ole ainuttakaan.

Eli siis ruotsin kieliset lastenkirjat haussa, mutta sellaiset millä ekalla luokalla olevat ruptsinkieliset lapset aloittavat ruotsia lukemaan.

Kiitos vastauksesta etukäteen!

Vastaus

Vastattu

Tampereen kaupunginkirjaston valikoimasta löytyy paljon helppolukuisia ruotsinkielisiä lastenkirjoja. Esimerkiksi Extra lätt att läsa -sarjan kirjat on tarkoitettu lukemaan opetteleville, ja myös Lätt att läsa -sarjasta löytynee sopivia kirjoja. Kummassakin sarjassa on julkaistu eri tekijöiden kirjoja. Kuvitus tukee tarinan seuraamista.

Kirjoja voi hakea PIKI-verkkokirjastosta julkaisusarjan nimellä: https://piki.finna.fi/Search/Results?lookfor=extra+l%C3%A4tt+att+l%C3%A…, https://piki.finna.fi/Search/Results?lookfor=%22l%C3%A4tt+att+l%C3%A4sa…. Varauksen tekemällä kirjat saa haluamaansa kirjaston toimipisteeseen noudettaviksi.