Otsikko
Onko runo, jossa kehotetaan naista pitämään huolta itsestään (saunottamaan jne.) Eeva Kilven vai Eeva-Liisa Mannerin? Mistäköhän kokoelmasta runo löytyy?

Kysytty

Hei,
Onko runo, jossa kehotetaan naista pitämään huolta itsestään (saunottamaan jne.) Eeva Kilven vai Eeva-Liisa Mannerin? Mistäköhän kokoelmasta runo löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Eeva Kilven, löytyy kokoelmasta Runoja 1972-1976. WSOY 1978. s. 12

"Nukkumaan käydessä ajattelen:
Huomenna minä lämmitän saunan,
pidän itseäni hyvänä,
kävelytän, uitan, pesen,
kutsun itseni iltateelle,
puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen,
kehun: Sinä pieni urhea nainen,
minä luotan sinuun."