Onko olemassa käännöstä englanniksi (tai suomeksi) seur.saksank. kirjasta: Edmund Landau/ Handbuch der Lehre von der Verteilung der Primzahlen (enlann.jotain …

Kysytty

Onko olemassa käännöstä englanniksi (tai suomeksi) seur.saksank. kirjasta: Edmund Landau/ Handbuch der Lehre von der Verteilung der Primzahlen (enlann.jotain "Handbook of the Theory of the Distribution of the Prime Numbers") Kirja on todenn. kahtena osana se on analyyttisen numeroteorian perusteos ja ensimm. painos on julk. 1909 .

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kielelle kyseistä kirjaa (Landau, Edmund: Handbuch der Lehre von der Verteilung der Primzahlen) ei ole käännetty. Sitä ei löydy Suomen kansallisbibliografiasta (Fennica-tietokanta) eikä yliopistokirjastojen tietokannoista.

Myöskään pohjoismaisten tieteellisten kirjastojen hauissa ei löydy tietoa kirjan englanninkielisestä versiosta. Kirjaa ei tunne englanninkielisenä liioin Brittish Library eikä Kongressin kirjaston tietokanta (USA).

Åbo Akademin kirjastossa on yhdeksänosainen teos nimeltä Edmund Landau : collected works. Kirjastosta kerrottiin, että kirjoihin on koottu Landaun kirjoittamia artikkeleita eri kielillä. Tässäkään teoksessa ei Landaun englannin kielelle käännettyjen kirjojen listasta löydy kyseistä teosta.

Amazon.com -kirjakaupan sivuilta ei löydy mainintaa kirjasta. Internetin kautta löysin eräältä epäviralliselta keskustelusivulta vastaustani tukevan arvelun, että kirjaa ei ole koskaan käännetty englannin kielelle.