Onko mistään mahdollista saada sanoja Hannen kappaleeseen rakkain on mennyt? Edes pientä pätkää?

Kysytty

Onko mistään mahdollista saada sanoja Hannen kappaleeseen rakkain on mennyt? Edes pientä pätkää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysytty laulu "Rakkain on mennyt" on Hannen tulkinta Roberto Danovan & Ken Gibsonin kappaleesta A woman without love. Suomenkieliset sanat on tehnyt Vexi Salmi. Se löytyy laulettuna muutamalta levyltä, mutta nuottia ei laulusta näköjään ole julkaistu. Laulun sanoja ei tunnu löytyvän myöskään internetistä, joten jäljelle jää kuunteleminen ja kopsaaminen levyltä.

Tätä laulua ei kuitenkaan löydy CD-levyltä, eikä sitä ole kukaan ladannut myöskään YouTubeen. Muut julkaisut ovat:
C-kasetti Hanne: "12 suosittua laulua 3" (1982)
LP "Jokamiehen listahitit 3" (Mars ML138, p1980)
LP Hanne: Olet ystäväin (Levytuottajat 1981, Gold Disc GDL2029)
Single Hanne: "Dosvidaanja / Rakkain on mennyt" (1980)

Tätä LP-levyä Olet ystäväin ei valitettavasti näytä olevan missään kokoelmassa (tai ei löydy). Kokoelma-LP Jokamiehen listahitit 3 näyttää sekin puuttuvan kirjastojen kokoelmista, samoin kasetti 12 suosittua laulua.

Valitettavasti näyttää juuri tällä hetkellä siltä, ettei tämän laulun sanoja ihan helposti mistään saa. Tämä on suhteellisen harvinaista, mutta kun tätä yksittäistä laulua ei ole julkaistu edes CD-muodossa, tilanne on tämä. Tietenkin voisi yrittää ottaa yhteyttä Vexi Salmeen ja kysyä suoraan häneltä. Tilanne voi myös muuttua uudelleenjulkaisun myötä.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto