Onko missään luetteloa (esim. aakkosellista) valmiista väitöskirjoista sekä graduista, niin ettei niitä tarvitsisi mennä eri yliopistojen kirjastoista…

Kysytty

Onko missään luetteloa (esim. aakkosellista) valmiista väitöskirjoista sekä graduista, niin ettei niitä tarvitsisi mennä eri yliopistojen kirjastoista selaamaan ja käsipelillä etsimään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Väitöskirjoja voisit yrittää hakea Suomen kansallisbibliografiasta, Fennicasta. http://fennica.linneanet.fi/
Jos haet väitöskirjoja tietyltä alalta, katso myös kyseisen laitoksen verkkosivuilta. Useimpien laitosten osalta mainitaan toistaiseksi vain tekijä ja työn otsikko mutta joidenkin kohdalta on saatavilla myös työn tiivistelmä.