Otsikko
Onko mahdollista tietää mitä kirjoja on lainannut vuosien aikana kirjastosta, onko lainatuista kirjoista jäännyt jotain tietoa kortilleni jolla olen lainannut?

Kysytty

Onko mahdollista tietää mitä kirjoja on lainannut vuosien aikana kirjastosta, onko lainatuista kirjoista jäännyt jotain tietoa kortilleni jolla olen lainannut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastolla ei ole oikeutta säilyttää tietoja asiakkailla lainassa olleista teoksista, vaan tieto lainoistasi häipyy lainaajarekisteristä, kun palautat lainat. Sen sijaan voit itse alkaa tallentaa lainaushistoriaasi HelMet-verkkokirjastossa. Ohjeet löytyvät osoitteesta www.helmet.fi kohdasta Ohjeita -> Omat tietoni -> Lainaushistoria, jossa kerrotaan:

Järjestelmä ei tallenna lainaushistoriaasi automaattisesti, vaan voit itse aloittaa ja lopettaa lainaushistorian tallentamisen milloin tahansa. Muut lainaajat ja kirjaston henkilökunta eivät voi tarkastella lainaushistoriaasi eivätkä muuttaa sitä.

Aloita ja lopeta lainaushistorian tallentaminen Omien tietojesi linkistä Lainaushistoriani. Voit myös poistaa valitsemiasi lainoja lainaushistoriastasi tai tyhjentää lainaushistoriasi kerralla.

Lainaushistoriaasi kertyvät vain ne lainat, jotka olet tehnyt aloitettuasi lainaushistoriasi tallentamisen.

Jos haluat tulostaa lainaushistoriasi paperille tai lähettää sen sähköpostiisi, napsauta painiketta Lähetä / tulosta lainaushistoria. Kirjoita sähköpostiosoitteesi sille varattuun kenttään ja napsauta Jatka, tai valitse vaihtoehto Näytölle ja käytä selaimen Tulosta-toimintoa.

12 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kymenlaakson kirjastojen Kyyti kirjastojärjestelmä tallentaa asiakkaiden lainaushistorian automaattisesti ja ilman asiakkaan suostumusta. Historiaan tallennetaan kaikki lainat useiden vuosien ajalta. Lainaushistoraa ei pysty tyhjentämään, eikä sen kerryttämistä saa pois päältä.