Onko kirjastostanne saatavissa ruotsalaisen kirjailijan Petrin kirjoittamaa kirjaa, joka käsittelee mm. karoliini-sotilaitten kuolemanmarssia 1718-1719 Norjan…

Kysytty

Onko kirjastostanne saatavissa ruotsalaisen kirjailijan Petrin kirjoittamaa kirjaa, joka käsittelee mm. karoliini-sotilaitten kuolemanmarssia 1718-1719 Norjan tuntureilla ? Tämä historiallinen aika oli kuningas Kaarle XII aikaa.
Onko Teillä muita kyseistä karoliinisotilaita käsittelevää kirjallisuutta ? Teksti voi olla suomen- tai ruotsinkielistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoittamasi kirja lienee Petri, Gustaf: Armfeldts karoliner 1718-1719. Stockholm 1919. Sitä ei ole Helsingin kaupunginkirjastossa. Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmissa se on, mutta varmimmin sen saa kaukolainana joko Varastokirjastosta Kuopiosta tai Oulun yliopiston kirjastosta. Muita karoliineja käsitteleviä kirjoja ovat Eirik Hornborgin Karoliini Armfelt ja kamppailu Suomesta isonvihan aikana, Karoliinien kuolonmarssi 1718-1719 (toim. Ahlberg et al.), Hannula, J.O Hakkapeliter och karoliner, Bengtsson Frans G. Karoliner, Åberg Alf Karoliner. Niiden saatavuuden pääkaupunkiseudun kirjastoista voit tarkistaa aineistotietokanta Plussasta http://www.libplussa.fi