Onko julkaisua, josta löytyisi tietoa uudesta kellotekniikasta (rannekellot), kun nykyisin on ekokelloja, kronometrejä, kronografeja jne.

Kysytty

Onko julkaisua, josta löytyisi tietoa uudesta kellotekniikasta (rannekellot),
kun nykyisin on ekokelloja, kronometrejä, kronografeja jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lehtiartikkelien viitetietokanta Aleksista löytyi seuraavanlaiset viitteet hakusanalla rannekellot:

Iisalo, Seppo
Tarkkuus ei ole tärkeintä : vinkki kellon ostajalle
Kuluttaja 1999 ; (33) ; 1 ; 18-21

Sahiluoma, Veijo
Kymppitonni ranteeseen : Kalliit rannekellot
Fakta 1986 ; (6) ; 8 ; 59-62

Ruokola, Hannu
Rannekellojen aatelia
Tekniikan maailma ; 52 1996 ; 10 ; 42-47

Helos, Pekka
Arvokellojen materiaalit
Tekniikan maailma ; 51 1995 ; 18 ; 113-115

Ruokola, Hannu
Kuka haastaa Swatchin?
Tekniikan maailma ; 51 1995 ; 16 ; 80-81

Kellojen kello
Tekniikan maailma ; 49 1993 ; 5 ; 106-107

Seiko Intelligent Calendar: Älyä aikarautaan
Vauhdin maailma 1991 ; 7 ; 91

Moniprosessorijärjestelmät, optiset levyt ja rannekello-tv
Elektroniikkauutiset ; 15 1983 ; 2 ; 10-11

Kaupunginkirjaston sivulta www.lib.hel.fi kohdasta lehdet pääset tarkistamaan, mihin kirjastoihin kyseiset lehdet tulevat Helsingissä.

Voit myös hakea pääakaupunkiseudun Plussa-aineistohaulla www.libplussa.fi, antamalla Helsingin kaupunginkirjaston luokan 681.1 saat näkyviin kelloja yleensä ja kellosepän työtä käsittelevät teokset. Vaikutti tosin siltä, ettei niiden joukossa ollut aivan uusimpia malleja käsitteleviä julkaisuja.