Miksi kellomainoksissa, siis lehtimainoksissa, kellojen viisarit ovat lähes aina asennossa 10.10?

Kysytty

Miksi kellomainoksissa, siis lehtimainoksissa, kellojen viisarit ovat lähes aina asennossa 10.10?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen Kelloseppäliiton mukaan mainoksissa ym. vastaavissa kellojen viisarit ovat todella lähes poikkeuksetta asennossa 10.10. Tämä johtuu siitä, että sen katsotaan tuovan positiivisen vaikutelman - kello ikäänkuin hymyilee!
Ja lisäksi kellotaulussa oleva kellon merkki tms. näkyy selvemmin.