Minulla on hopeinen taskukello taulussa on nimi Veljekset Sundqvist ja sisällä kaiverrus 30.5.1930.

Kysytty

Minulla on hopeinen taskukello taulussa on nimi Veljekset Sundqvist ja sisällä kaiverrus 30.5.1930.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestäsi ei käy ilmi, minkälaista tietoa kellosta kaipaat. Mikäli olet kiinnostunut hinta-arviosta, niitä antavat huutokauppakamarit ja antiikkikauppiaat. Yhteystietoja löytää Internetistä esim. Google-hakukoneen avulla.

Suomen Antiikkikelloklubin internetsivut löytyvät täältä: http://www.antiikkikelloklubi.org/id1.html. Klubilla on myös keskustelupalsta, jolla voi esittää kelloaiheisia kysymyksiä: http://www.suomenantiikkikelloklubi.com/forum/index.php.

Suomen Kellomuseosta (http://www.kellomuseo.fi/) kerrottiin, että kyseessä on suurella todennäköisyydellä suomalaisella nimellä markkinoitu, mutta ulkomaista alkuperää oleva kello. Veljekset Sundqvist on siis valmistuttanut kellot ulkomailla ja merkityttänyt kellotauluun oman nimensä, joka on tässä tapauksessa myyntinimi, ei valmistajan nimi. Ulkomaiset kellot olivat hinnaltaan suomalaiselle ostajakunnalle sopivia, ja kotimaisella nimellä saatiin niihin tuttuuden tunnetta. Kellon alkuperämaa on todennäköisesti Sveitsi. Kaiverruksesta on apua kellon ajoittamisessa.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Minulla on Astra merkkinen hopeinen taskukello ei toimi 16 rubis milan 1906 lukee kannen sisällä,minkä hintainen saattaa olla.

Minulla on kullan värinenpieni tasku-kaulakellomerkkiEldor 17 jeweles ei toimi .Onko kellolla minkäänlaista arvoa