Otsikko
Muistan lapsuudestani satukasetin, jossa on nuppineula ja silmäneula. Lukijana oli mielestäni mieslukija? Samalla kasetilla oli mielestäni tarina tytöstä ja…

Kysytty

Muistan lapsuudestani satukasetin, jossa on nuppineula ja silmäneula. Lukijana oli mielestäni mieslukija? Samalla kasetilla oli mielestäni tarina tytöstä ja siihen liittyä järvi? Nuppineula ja silmäneula satu oli mieleenpainuvin, jossa "pistetään silmään" :) Kasetilla oli myös muita satuja mutta en muista sen tarkemmin. Kasetti on luultavammin tehty 80 luvulla, viimeistään 90-luvun alussa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nuppineula ja silmäneula löytyvät ainakin Grimmin sadusta Roskaväki. Tässä sadussa nuppineula raapaisee isännän kasvoihin ja tuolissa olevan silmäneulan päälle hän istuu. Satu löytyy kirjasta Grimm, Jacob: Grimmin satuja. Tässä sadussa ei siis kuitenkaan "pistetä silmään". Kasettia voisi yrittää jäljittää, jos sadusta muistuisi mieleen muitakin yksityiskohtia.