Olen nähnyt fantasiakirjan, mutta en muista sen nimeä. Takakannessa kerrottiin jotain semmoisesta, että henkilö joutuu maailmaan, josta kaikki sadut ovat…

Kysytty

Olen nähnyt fantasiakirjan, mutta en muista sen nimeä. Takakannessa kerrottiin jotain semmoisesta, että henkilö joutuu maailmaan, josta kaikki sadut ovat peräisin ja tottakin siellä. Kirjailija oli R.A.Salvatore, tai Michael Ende. Onko sellaista kirjaa näkynyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyseessä Michael Enden Tarina vailla loppua?
Siinä päähenkilö löytää (tai oikeammin varastaa) salaperäisestä antikvariaatista kirjan, jota hän alkaa lukea. Kirjassa kerrotaan Fantaasia-nimisestä valtakunnasta, joka sairastaa merkillistä tautia. Vähitellen selviää, että kirjan lukijaa tarvitaan tämän satumaailman pelastajaksi. Niinpä hän hyppää sisään tarinaan ja on Fantaasiasta kertovan tarinan päähenkilö ja samalla koko satumaailman tärkein henkilö. Samalla hiuksenhieno lanka sitoo hänet omaan maailmaansa, johon Fantaasiakin on yhteydessä.

Mikäli tämä on etsimäsi kirja, löydät sen varmasti jostain pääkaupunkiseudun kirjastosta. Sinun kannattaa hankkia tunnusluku, jonka saat lähimmästä kirjastostasi. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi
käynnin yhteydessä. Surfaa sitten nettiosoitteeseen www.helmet.fi. Sieltä voit tutkia kirjan saatavuuden ja tehdä varauksen lähikirjastoosi, jos sinulle on mainittu tunnusluku jo annettu. Vaihtoehtoisesti voit matkustaa johonkin kirjastoon, jossa kirja on hyllyssä ja lainata sen sieltä. Hyviä lukuhetkiä!