En löytänyt teidän haullanne kirjaa Watchmakers and Clockmakers of the World by G. H. Baillie. Löytyyköhän sitä mistään? Omistan kronometrin, jonka iän…

Kysytty

En löytänyt teidän haullanne kirjaa Watchmakers and Clockmakers of the World by G. H. Baillie. Löytyyköhän sitä mistään? Omistan kronometrin, jonka iän haluaisin saada selville.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi kirja löytyy Lindan (Suomen tieteellisten kirjastojen yhteisluettelo) mukaan Museoviraston kirjastosta. Kirjaston käyttöoikeus on kaikilla, lukusali- ja käsikirjastolainoissa on rajoituksia. Osoite on Nervanderinkatu 13, 00101 HKI ja puh. 09-4050213.

Jos et löydä etsimääsi, niin ehkäpä voisit kysyä myös Suomen kellomuseosta, joka sijaitsee Espoossa osoitteessa Opinkuja 2, puh. 09-4520688. Koska knonometria on käytetty myös merenkulussa paikanmääritykseen, saattaisi Suomen merimuseon kokoelmastakin olla hyötyä, osoite on Hylkysaari, 00570 HKI ja puh. 09-40509051 (URL-osoite on http://www.nba.fi/MUSEUMS/MARITIME/Infofin.htm ).