Onko joulun alla lainatussa hieman vanhemmassa aineistossa myöhäisempi eräpäivä? Viime vuonna taisin lainata 10v vanhoja sarjakuvia joitten laina-ajaksi tuli…

Kysytty

Onko joulun alla lainatussa hieman vanhemmassa aineistossa myöhäisempi eräpäivä? Viime vuonna taisin lainata 10v vanhoja sarjakuvia joitten laina-ajaksi tuli ainakin 2kk, uudemmilla aivan normaali. Jos näin on, niin miten se tarkalleen toimii.
Puhun siis HELMET järjestelmän alaisista kirjastoista... Joskus remontti on ollut syy pitkiin laina-aikoihin, mutta en enää muista oliko sellaista luvassa ko. Kirjastossa edes silloin. Mietin siis oliko jouluaika syynä ja jos oli, niin tarkempia tietoja asiasta.

Vastaus

Vastattu

Kirjastoissa noudatetaan normaalia laina-aikaa vuodenajoista riippumatta, mutta remonttien takia laina-ajat voivat olla pidempiä. Myös joulunpyhät tai muut kirjaston sulkupäivät voivat siirtää eräpäivää vähän eteenpäin.