Otsikko
Miksi roskapihtien uusimista ei voi tehdä internetissä kirjastosivulla niin kuin muiden lainojen uusimiset?

Kysytty

Hei,
Miksi roskapihtien uusimista ei voi tehdä internetissä kirjastosivulla niin kuin muiden lainojen uusimiset?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastot lainaavat asiakkailleen kirjojen ja muiden perinteisten aineistojen lisäksi erilaisia esineitä, mm. roskapihtejä. Erilaiset lainattavat esineet löytyvät Helmet-verkkokirjaston kautta hakusanalla esine ja valitsemalla sen jälkeen aineistoksi esineen:

http://helmet.fi/

Näillä erilaisilla esineillä voi olla yhden tai neljän viikon laina-aika, mutta niitä ei voi varata eikä uusia sen enempää Helmet-verkkokirjaston kautta kuin kirjastossakaan. Sama sääntö on myös joillakin muilla kirjaston aineistoilla, esim. yhden viikon Bestseller-kirjoilla.