Onko Itäkeskuksen kirjastossa kirjoja journalistiikasta?

Kysytty

Onko Itäkeskuksen kirjastossa kirjoja journalistiikasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikkiin kirjastoihin on hankittu journalistiikkaa käsitteleviä kirjoja. Uusimmat ja esim. kurssikirjoina käytetyt ovat kyllä enimmäkseen lainassa. Tässä muutamia Itäkeskuksen kirjastoon hankittujen kirjojen nimiä:

- Parempi lehtijuttu / Lauri Kotilainen
- Oivaltava toimittaja / Esko Salminen
- Toimittaja - tiedon etsijä ja vaikuttaja / Tapani Huovila
- Hyvä lehtijuttu : kirjoittajan opas / Lauri Kotilainen
- Lehdentekijän käsikirja / Lauri Kotilainen

Saat aihetta käsittelevistä kirjoista luettelon Helmet-tietokannan kautta (www.helmet.fi). Kirjoita aihe-hakuun jokin näistä sanoista: journalismi, toimitustyö tai toimittajat. Voit rajata haun koskemaan vain Itäkeskuksen kirjaston kirjoja näin: hae ensin jollakin hakusanoista, napsauta sitten ruudun yläreunasta ruutua rajaa/järjestä hakua, valitse kohdasta kirjasto Itäkeskus.

Voit myös soittaa Itäkeskuksen kirjastoon tai käydä siellä kysymässä tämänhetkistä tilannetta.

Myös esim. tämän Tampereen yliopiston Internet-osoitteen kautta löydät tietoa toimittajaksi opiskelusta:

http://www.uta.fi/viesverk/opiskelu/index.html