Onko Helsingissä yhtään kirjastoa, johon koirilta olisi ehdottomasti pääsy kielletty?

Kysytty

Onko Helsingissä yhtään kirjastoa, johon koirilta olisi ehdottomasti pääsy kielletty? Ystäväni kärsii erittäin vakavasta koira-allergiasta, emmekä pysty kokoontumaan oikein missään julksissa tiloissa, koska lähes kaikkialle pitää koirien päästä. Emme voi tavata tai kokoustaa oikein missään muualla kuin hänen kotonaan tai ulkona - tämä tuntuu jotenkin epäoikeudenmukaiselta...

Vastaus

Vastattu

Helsingissä on useitakin kirjastoja, joihin koirat eivät ole tervetulleita välttämättömiä opaskoiria lukuun ottamatta. Osoitteesta https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut voi valikosta valita kohdan "Koirat kielletty", niin näkee listan kirjastoista, joissa voi oleilla pelkäämättä allergisia reaktioita.