Otsikko
Voiko Helsingin Kallion kirjastoon mennä koiran kanssa?

Kysytty

Voiko Helsingin Kallion kirjastoon mennä koiran kanssa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muutamissa Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteissä voi tosiaan käydä koiran kanssa, mutta Kallion kirjasto ei valitettavasti näihin kuulu. Esimerkkejä koirillekin sallituista kirjastoista ovat mm. Kirjasto 10 ja Rikhardinkadun kirjasto. Koirille sallittu -symbolin löydät Helmetistä kunkin kirjaston yhteystiedoista alimpana, kun klikkaat etusivun oranssista palkista auki kohdan kirjastot.

12 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Ennen Kallion kirjaston remonttia kirjastossa sai käydä koirankin kanssa. Olisi kiva tietää, johtuvatko tällaiset suunnanmuutokset uudesta henkilöstöstä, kirjaston huonoista koirakokemuksista vaiko asiakkaiden valitustulvasta? Vaiko jopa arkkitehdin toiveesta? Kallio tunnetaan rentoudestaan, joten jotenkin ei sovi kuvaan, jos esimerkiksi vanhempikin rouva taikka herrakin haluaa poiketa pikku ystävänsä kanssa kirjastoon - eikä pikku ystävä pääsekään sisään. Koska... ?

En löydä sitä koiramerkkiä minkään kirjaston sivuilta, onko siis kaikki kirjastot koirattomia paikkoja? Päivittäkää vastauksenne jos näin on.

http://www.helmet.fi/fi-FI sivulta oranssista palkista klikkaamalla kohtaa Kirjastot, saat näkyviin kirjastojen tietoja. Yhteystietojen alla alimpana näkyy merkki, onko koirat kielletty vai sallittu. Kallion kirjastoon ei voi edelleenkään viedä koiria, mutta kaikki kirjastot eivät ole koirattomia paikkoja. Tässä lista kirjastoista, joiden tiedoissa on käpälän kuva eli koirat saa viedä mukanaan sisään kirjastoon: Etelä-Haaga, Jakomäki, Jätkäsaari, Kaupunkiverstas, Kirjasto 10, Kontula, Maunula, Munkkiniemi, Oulunkylä, Pohjois-Haaga, Puistola, Pukinmäki, Rikhardinkatu, Suomenlinna, Suutarila, Tapanila, Tapulikaupunki, Vallila.

Hei! Oodin usein kysytyissä kysymyksissä luki näin: "Kallion kirjastossa voi asioida koiran kanssa ensimmäisessä kerroksessa". Pitääkö tämä paikkansa?