Mitkä ovat Rooman tuhoutumisen syyt? Jos pystyt niin voisisitko luetella ne kaikki.

Kysytty

Mitkä ovat Rooman tuhoutumisen syyt? Jos pystyt niin voisisitko luetella ne kaikki.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Syyt eivät ole niin yksiselitteiset, että niitä voisi vain luetella ja koulutyöhön varmaan kuuluu, että selvittelet niitä itse kirjojen perusteella. Klassikkoteos on Edward Gibbonin 2-osainen "Rooman valtakunnan rappio ja tuho". Kevyempi teos on esim. "Mahtava Rooma. Maailmanvallan värikkäät vaiheet", josta syitä löytyy melko helposti. Suuret historian sarjat käsittelevät myös aihetta tiivistetysti. Rooman historiaa löytyy kirjastosta luokasta 91.173 ja laajemmin antiikin ajan historian luokasta 91.17

12 ääntä

Kommentit

Päivitetty versio ja erittäin hyvin kirjoitettuna on kirjailija/tutkijalta Adrian Goldsworthy: Rooman valtakunnan tuho