Otsikko
Onko havaittu, hidastaako lukitse-toiminnon käyttäminen varausten etenemistä jonossa eli niiden saamista? Seisooko koko jono, kun ensimmäinen jonossa viivästää…

Kysytty

Onko havaittu, hidastaako lukitse-toiminnon käyttäminen varausten etenemistä jonossa eli niiden saamista? Seisooko koko jono, kun ensimmäinen jonossa viivästää kirjan noutamista?

Vastaus

Vastattu

Varausta ei voi lukita, jos se odottaa jo noutoa kirjastossa, se on matkalla sinulle toisesta kirjastosta tai jos se on jossakin kirjastossa hyllyssä. Varaushyllyssä olevan varauksen noutoaikaa ei voi pidentää mikäli siitä on varauksia. Jos jonossa on lukittuja varauksia niin aktiivinen eli lukitsematon varaus hyppää lukittujen varausten ohi. Näin ollen varausjono ei seiso vaan etenee, lukitut varaukset eivät hidasta varausjonon etenemistä.

Lukitse varauksesi lomalla | Helmet