Otsikko
Olen varannut netin kautta koivukylän kirjastoon kaksi kirjaa. Varauksia on paljon, olen laittanut kohtaan" tarvitsen kirjoja viimeistään" tietyn ajan, vaikka…

Kysytty

Olen varannut netin kautta koivukylän kirjastoon kaksi kirjaa. Varauksia on paljon, olen laittanut kohtaan" tarvitsen kirjoja viimeistään" tietyn ajan, vaikka sillä ei ole minulle mitään merkitystä. Haluaisin poistaa tämän kohdan, koska en tule saaman näitä kirjoja siihen mennessä. Haluaisin vaan lukea nämä kirjat, ei ole väliä milloin. Miten voin muuttaa tätä päivämäärää, tai poistaa sen jopa kokonaan, etten joutuisi hännille odottelemaan kirjoja. Kiitos vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Katsoessani varauksianne kummankaan kohdalla ei näy En tarvitse jälkeen -päivämäärää. Jos HelMet-verkkokirjastossa varaukselle valitsee tällaisen päivämäärän, sitä ei voi enää myöhemmin itse muuttaa tai poistaa. Kirjaston henkilökunta voi sen kyllä tehdä. Varaukselle ei ole pakko valita En tarvitse jälkeen -päivämäärää. Päivämäärää ei kannata laittaa kuin ainoastaan silloin, kun kyseessä on esim. jokin kurssikirja, jota ei todellakaan tarvitse tietyn päivän jälkeen, kun kyseinen kurssi on esim. jo päättynyt.