Kysymykseni on tylsän hallinnollinen, mitä pahoittelen. Onko Helsingin kaupunginkirjastossa mahdollista pyytää toimittamaan toisessa kirjastossa hyllyssä oleva…

Kysytty

Hei! Kysymykseni on tylsän hallinnollinen, mitä pahoittelen. Onko Helsingin kaupunginkirjastossa mahdollista pyytää toimittamaan toisessa kirjastossa hyllyssä oleva kirja lähikirjastoon? Jos on, onko palvelu maksullinen? Entä pystyykö sen tekemään nettisivujen kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen aineistoa voi tilata kirjastosta toiseen 50:n sentin varausmaksulla. Varauksen voi tehdä myös puhelimitse tai netin kautta osoitteessa www.helmet.fi Varauksen tekemiseen netissä tarvitaan kirjastokorttiin yhdistetty pin-koodi, jonka saa kirjastosta. Maksuttoman varauksen voi tehdä puhelimitse niin, että soittaa sellaiseen kirjastoon, jossa etsitty teos sijaistsee, tekee suullisen varauksen ja noutaa sen kyseisestä kirjastosta.