Otsikko
Minkälainen tykki tms. on ampunut ammuksen, jonka päässä on merkinnät: 120 TLT, HP sekä SH 01 84 ? Ammuksen hylsyllä on pituutta n. 60 cm ja painavakin se on…

Kysytty

Minkälainen tykki tms. on ampunut ammuksen, jonka päässä on merkinnät: 120 TLT, HP sekä SH 01 84 ? Ammuksen hylsyllä on pituutta n. 60 cm ja painavakin se on. Vuosiluvusta tai onko ammus sodassa käytetty tai muusta alkuperästä ei niinikään ole mitään tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näillä tunnistetiedoilla ei ammusta pystytty tunnistamaan. Ammus lienee 120 mm, mutta onko se panssarivaunun, rannikko- tai kenttätykin, ei kotimaisen ampumatarvikehakemiston koodeista selvinnyt. Suomella ei tällä hetkellä taida olla 120 mm tykkejä käytössä.

0 ääntä

Kommentit

Kyseinen ammus on lähtöisin joko tykkivene Karjalan (1968-2001) tai tykkivene Turunmaan (1968-2000) tahi miinalaiva Pohjanmaan (1979-1996)tykeistä ennen Pohjanmaan peruskorjausta. Siis Bofors TLT (tornilaivatykki) 120 mm.