Onko Charlie Chaplinin Nonsense-kappaletta (elokuvasta Nykyaika) olemassa nuotteina pianolle jossain kirjastossa?

Kysytty

Onko Charlie Chaplinin Nonsense-kappaletta (elokuvasta Nykyaika) olemassa nuotteina pianolle jossain kirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen kappale on ranskalaisen Léo Daniderffin säveltämä laulu "Je cherche après Titine", joka tunnetaan paremmin nimellä "Titine". Suomeksi se on levytetty vuonna 1958 Rita Elmgrenin laulamana nimellä "Titina". Kyseinen Elmgrenin ja Ossi Malisen orkesterin sovitus julkaistiin aikanaan myös nuottina. Kyseisen version suomalaiset sanat ovat Merjan eli Sauvo Puhtilan (Saukki) käsialaa.

Alkuperäisen ranskalaisen version nuotteja ei löytynyt mistään suomalaisesta kirjastosta. Suomalaisen version nuotit löytyvät ainoastaan Suomen Jazz & Pop Arkistosta. Yhteistiedot ja aukioloajat löytyvät osoitteesta http://www.jazzpoparkisto.net/ .

13 ääntä

Kommentit

Kyseinen kappale tunnetaan Suomessa myös nimellä Rosmariini ("Oi armas Rosmariini, sä olet kuin pingviini..."). Laulun löytää Suuren toivelaulukirjan osasta 8.