Mistä saisin/ mitkä ovat sellaissia kirjoja, jotka kertovat kirkon historiasta, kirkkohistoriasta ja uskonnon synnystä sekä kirkon asemasta keskiajalla…

Kysytty

Mistä saisin/ mitkä ovat sellaissia kirjoja, jotka kertovat kirkon historiasta, kirkkohistoriasta ja uskonnon synnystä sekä kirkon asemasta keskiajalla Euroopassa ja Suomessa sekä yleisesti?

Vastaus

Vastattu

Onpa laaja kysymys! Kirjoja on hieman vaikea suositella, sillä hyviä teoksia on niin paljon ja erilaisista näkökulmista.

Vaara kirjastojen tarkennetulla haulla (aihe: kirkkohistoria, rajaus: kirjat, aikuisten kokoelma, tietokirjallisuus) löytyi jo 677 teosta https://vaara.finna.fi/Search/Results?limit=0&filter%5B%5D=%7Emajor_genre_str_mv%3A%22nonfiction%22&filter%5B%5D=%7Ebuilding_sub_str_mv%3A%221%22&dfApplied=1&lookfor=kirkkohistoria&type=Subject esim. Arffman Karlo: Kristinuskon historia

Jos lisää rajaukseen aiheeksi suomi, haku pienenee jo 337 teokseen. https://vaara.finna.fi/Search/Results?sort=relevance&bool0%5B%5D=AND&lookfor0%5B%5D=kirkkohistoria&type0%5B%5D=Subject&lookfor0%5B%5D=suomi&type0%5B%5D=Subject&join=AND&filter%5B%5D=%7Eformat%3A%220%2FBook%2F%22&limit=20 esim. Bergroth Elis:Suomen kirkko : sen kehitys, sen vaikutus kansaan ja sen suhde valtioon. Edellinen osa, vuoteen 1686

Voit myös kokeilla Kansalliskirjaston Melinda-hakua. tai Kirjastot.fi sivuston Frank-monihakua

Jos kirjoja ei löydy oman kirjastokimpan kirjastoista, voi niistä tehdä kaukopalvelupyynnön.