Onko Aristoteleen sitaatista "Mothers are fonder than fathers of their children because they are more certain they are their own." olemassa jokin vakiintunut…

Kysytty

Onko Aristoteleen sitaatista "Mothers are fonder than fathers of their children because they are more certain they are their own." olemassa jokin vakiintunut suomennos?

Eräältä nettisivulta http://www.philosophyparadise.com/quotes/aristotle.html löytyi tästä pitempi versio: This is the reason why mothers are more devoted to their children than fathers: it is that they suffer more in giving them birth and are more certain that they are their own.
-Aristotle

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Google kirjat -sivujen kautta löytyy viittauksia kumpaankiin englanninnokseen. Siitä, mistä teoksesta lainaus on, ei kuitenkaan löytynyt tietoa.

Suomennosta ei sitä kautta löytynyt. Tosinhan Google kirjat hakee etsittäviä sanoja, ja jos ei onnistu käyttämään oikeita, ei oikeaa kirjankohtaakaan löydä. Kaikkien suomennosten läpikäyminen lause lauseelta taas olisi varsin aikaavievä työ.

Google kirjat löytyy täältä:

http://books.google.com/books