Ollessani lapsi radiosta tuli (80-luvulla uskoisin) lasten kuunnelma, muistaakseni nimi oli "kirpun matka maailman ääriin" tai jotain sinne päin. Onkohan tätä…

Kysytty

Ollessani lapsi radiosta tuli (80-luvulla uskoisin) lasten kuunnelma, muistaakseni nimi oli "kirpun matka maailman ääriin" tai jotain sinne päin. Onkohan tätä enää saatavissa mistään...? Missään muodossa... omaksi tai lainaksi...

Olisi ihanaa saada sama satu omalle pojalle kuultavaksi :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Satu on Jukka Itkosen Kirpun matka maailman ääriin. Fennica-tietokannan (https://fennica.linneanet.fi/) mukaan se pohjautuu televisiosarjaan. Satu löytyy pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoista kirjana useista kirjastoista, LP-levynä Tikkurilan musiikkivarastosta ja kasettina muutamista kirjastoista (www.helmet.fi).

Helsingin kaupunginkirjaston suomalaisia nykykirjailijoita esittelevä Sanojen aika -tietokanta kertoo sadusta:

http://kirjailijat.kirjastot.fi/fi-fi/etusivu/kirjailija.aspx?PersonId=…

Kirjakaupoissa satu tai sen kuunneltava versio ei enää ole myytävänä. Ehkäpä se löytyisi jonkin divarin kautta.