Kenen kirjoittama on lasten satukirjasta lunemani lyriikka, jossa koira tilaa kakun, muuttaa toiveitaan sen suhteen lukuisia kertoja ja kun leipuri viimein on…

Kysytty

kenen kirjoittama on lasten satukirjasta lunemani lyriikka, jossa koira tilaa kakun, muuttaa toiveitaan sen suhteen lukuisia kertoja ja kun leipuri viimein on toteuttanut kaikki toiveet ja kysyy, että pannaanko kakku pakettiin, sanoo koira, että "ei toki, syön sen tässä paikan päällä"

Vastaus

Vastattu

Satu on nimeltään Koiran kakku. Kirjailija on Terry Berger, ja satu on hänen kirjassaan Kilpikonnien huviretki ja muita hassuja tarinoita  (s. 19–32). Kirjaa ei ole Kokkolassa tai muissa Anders-kirjastossa, mutta joissakin kirjastoissa tämä vuonna 1980 ilmestynyt kirja vielä on:

https://www.finna.fi/Search/Results?limit=0&filter%5B%5D=%7Elanguage%3A%22fin%22&filter%5B%5D=%7Eformat_ext_str_mv%3A%220%2FBook%2F%22&join=AND&bool0%5B%5D=AND&lookfor0%5B%5D=berger+terry&type0%5B%5D=Author