Etsin lastenkirjaa, jossa esiintyy mm. pieni poika, kivikuula, jolla on karmea nauru, sekä käpy, joka vuoroin pörhistyy kuivuessaan ja siliää, kun kuivuu. En…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa, jossa esiintyy mm. pieni poika, kivikuula, jolla on karmea nauru, sekä käpy, joka vuoroin pörhistyy kuivuessaan ja siliää, kun kuivuu. En muista kirjan tekijää, enkä sen nimeäkään. Muistelisin, ettei ole alunperin suomenkielinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on hyvin todennäköisesti seuraava teos:
Lindgren, Barbro: Anna mun kaikki kestää (Tammi, 1991)

Kirjassa seikkailevat pieni Hansupoika, käpyjä ja kaameasti naurava kivikuula.