Olisin niin kiitollinen jos joku tunnistaisi taman kirjan lapsuudestani. Luin sita joskus 80- tai 90-luvulla, kirja kertoi nallekarhusta jonka kanssa poika…

Kysytty

Hei! Olisin niin kiitollinen jos joku tunnistaisi taman kirjan lapsuudestani. Luin sita joskus 80- tai 90-luvulla, kirja kertoi nallekarhusta jonka kanssa poika leikki joka paiva. Yhtena paivana poika sai uuden nallen, ja vanha nalle unohtui ulos saan armoille. Tuli syksy, talvi ja kevat, ja vihdoin joku loysi vanhan nallen ulkoa. Kirja saattoi olla pieni, pehmeakantinen mutta tasta en ole varma. Kirja ei ollut Upponalle tai Corduroy.

Vastaus

Vastattu

Nyt olisi tarjolla kaksi vaihtoehtoa: Ingpen, Robert Joutonalle (suom. Hannele Huovi), Weilin + Göös 1987 tai Craft, Ruth Talvinalle 1975. Voisiko kirja olla jompikumpi näistä?

0 ääntä

Kommentit

Kirja on Vanha ystävä, Kansankulttuurin Pikkuväen pätkis -sarjassa julkaistu, numero 7. Suunnilleen 15*20 cm vaakasuunnassa oleva "vihkonen".

Kiitos johtolangasta! En millaan loytanyt tasta edes kannesta kuvaa, muita Pikkuväen pätkis-kirjoja loytyi nettikirppareilta mutta ei juuri tata. Pitaa ostaa jos vastaan tulee, jos olisikin juuri tuo se etsimani. Kiitos kovasti! :-)

Aika velho olet! Ei vaan sattunut olemaan tama se etsimani. :-( Alkaa olla muistikuvat jo niin hamaria, mutta sen tarinasta muistan, etta nalle hautautui lumen alle josta poika (tai saattoi olla tyttokin) sen loysi seuraavana kevaana. Haku jatkuu!

Tai tarkennetaan, että voisi olla. Tarinassa on kyllä pieniä eroja.